IMG_20201129_135536_982

سایت شرکت جنرال فلز آسیا | G.F.A

آشنایی با ویژگی های بهترین قفسه سوپرمارکت

مهمترین عاملی که باعث می شود یک سوپرمارکت به موفقیت برسد، قفسه بندی آن می باشد. سوپرمارکت هایی که توانسته اند موفق شوند به قفسه بندی توجه زیادی داشته اند. از جمله ویژگی های بهترین قفسه سوپرمارکت که همواره باید به آن توجه شود تناسب با محصولاتی می باشد که به فروش می رسد. بهترین قفسه سوپرمارکت سبب می شود مشتری وسایل خود را به راحتی پیدا کند. هر چه اجناس در یک سوپرمارکت بهتر دیده شوند و راحت تر پیدا شوند فروش بیشتر خواهد شد. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی درباره ویژگی های بهترین قفسه سوپرمارکت خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید. 

ویژگی های بهترین قفسه سوپرمارکت 

جنسی که قفسه سوپرمارکت دارد با محصولی که در آن قرار داده می شود باید هماهنگ و متناسب باشد. وزن محصول نیز در انتخاب بهترین قفسه سوپرمارکت تاثیرگذار می باشد. رنگ قفسه باید مناسب باشد و با توجه به کسب و کاری که دارید و محصولی که ارائه می دهید طرح و ابعاد آن را انتخاب نمایید. شکل و طرح آن باید به گونه ای باشد که احتمال دزدیده شدن اجناس در آن کاهش پیدا کند.

اهمیت توجه به ویژگی های بهترین قفسه سوپرمارکت

بسیاری از سوپرمارکت ها در روزهایی که تخفیف می گذارند و یا حتی در روزهای عادی مشتریان زیادی دارند که هر یک ممکن است در دست خود سبد خرید نیز داشته باشند و بدین ترتیب سوپرمارکت بسیار شلوغ می شود. بهترین قفسه سوپرمارکت باید به نحوی طراحی شود که فضای کمی را اشغال کند و مشتری بتواند در بین مسیرها به راحتی رفت و آمد کند و اجناس مورد نظرش را سریعتر پیدا کند. طراحی نامناسب تنها باعث سردرگمی و گرفتن فضای بیشتری از سوپرمارکت خواهد شد. توجه به ویژگی های بهترین قفسه سوپرمارکت موجب درآمد بالاتر و رضایت مشتریان خواهد شد

 

اندازه مناسب قفسه های سوپرمارکت

اینکه قفسه چه اندازه ای داشته باشد با توجه به فضایی که در اختیار داریم تعیین می شود. اگر این قفسه ها خیلی کوچک طراحی شوند به تعداد کافی نمی توان در آنها انواع وسیله گذاشت و هزینه ای که صرف طراحی آن شده است هدر می رود. به طور کلی ویژگی های بهترین قفسه سوپرمارکت باید به نوعی باشد که بتواند کالاهای موجود در یک سوپرمارکت را به نمایش بگذارد. اگر فضای سوپرمارکت کم می باشد از قفسه هایی که دیواری هستند نیز می توان استفاده کرد که هم انعطاف بیشتری دارند و هم کوچک و سبک می باشند

تناسب جنس و وزن قفسه با محصولات

در انتخاب ویژگی های بهترین قفسه سوپرمارکت محصولی که قرار است در آن به نمایش دربیاید را باید در نظر گرفت تا جنس مناسبی برای قفسه بتوان انتخاب کرد. اگر قرار است وسایلی که تیز و برنده هستند در این قفسه ها به نمایش دربیاید باید قفسه غیر چوبی و مستحکمی انتخاب کرد. قفسه ای که مواد خوراکی را به نمایش می گذارد با قفسه ای که مواد شوینده عرضه می کند فرق خواهد داشت. هرچه هماهنگی جنس قفسه با محصول بیشتر باشد مشتری بیشتر به سمت آن جذب خواهد شد.

توجه به وزنی که محصول دارد نیز مهم است تا قفسه این توانایی را داشته باشد که آن را برای مدت ها درون خود نگه دارد و آسیبی به آن وارد نشود. بهترین قفسه سوپرمارکت برای نمایش محصولات سنگین فلزی و چوبی خواهد بود که طول کمی داشته باشد. اگر محصولات مورد نظر سبک هستند می توانید قفسه هایی سبک انتخاب کنید که قیمت ارزان تری نیز دارند.

 

توجه به رنگ و ابعاد قفسه سوپرمارکت

از جمله ویژگی های بهترین قفسه سوپرمارکت این است که باید ابعاد مناسبی داشته باشد و رنگ آن متناسب با محصولی که نمایش داده می شود باشد. بهترین قفسه سوپرمارکت ابعادی متناسب با نوع کسب و کار سوپرمارکت خواهد داشت به طور مثال ابعاد قفسه یک فروشگاه کتاب با ابعاد قفسه یک سوپرمارکت فرق خواهد داشت. امروزه با پیشرفتی که صنایع داشته اند انواعی از قفسه های سوپرمارکتی را با جنس ها و ابعاد مختلف خواهیم داشت. 

برای دستیابی به ویژگی های بهترین قفسه های سوپرمارکت ایده های نو می توان داشت تا هماهنگی لازم را با سوپرمارکت داشته باشد. تعداد طبقاتی که هر قفسه دارد با توجه به ارتفاع قفسه و خصوصیات محصولی که قرار است درون آن قرار بگیرد مشخص می شود. بهترین قفسه های سوپرمارکت معمولا سه طبقه دارند تا با قد مشتری هماهنگ باشند و مشتری به راحتی اجناس مورد نظرش را بتواند پیدا کند و آن را از قفسه بردارد

 

 

error: Content is protected !!