IMG_20201129_135536_982

سایت شرکت جنرال فلز آسیا | G.F.A

کاربرد پالت های پلاستیکی

پالت، یکی از تجهیزات جهت جابجایی و نگهداری کالاها در قفسه بندی می باشد که در ابعاد و تحمل بارهای مختلف و با توجه به نیاز مشتری تولید می گردد . پالت وسیله ای است برای ذخیره سازی مواد و کالایی که توسط لیفتراک جابجا می شود . پالت ها روی قفسه قرار می گیرند و پالت های دیواره دار قابلیت چیدن روی هم را دارند . این امر باعث صرفه جویی در فضا شده و به تخلیه و بارگذاری، سرعت و سهولت می بخشد . ضمنا با تشکیل واحدهای بار از کالاهای بی شکل، از آنها حفاظت لازم را به عمل می آورد . این محصول با امکانات، قابلیت ها، ابعاد و تحمل های متنوع برای صنایع مختلفی چون پتروشیمی، شیمیایی، سرد خانه ها، خطوط حمل و نقل و انبارها کاربرد فراوان داشته و در انواع پالت مسطح، پالت دیواره دار (باکس پالت)، پالت بشکه و پالت های سفارشی به بازار عرضه می شود .

موارد مصرف و کاربرد

از پالت ها می توان در کلیه حمل و نقل های شهری و همینطور مراکز صنعتی و غیر صنعتی استفاده نمود . از جمله این مراکز عبارتند از : مراکز بارگیری و اسکله ها، سرد خانه ها، مراکز تهیه و توزیع محصولات کاغذی، صنایع مواد غذایی – آرایشی و بهداشتی و انبارهای نگهداری کالا و … نام برد .

از جمله مزایای پالت های پلاستیکی نسبت به پالت های چوبی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • حفاظت از محیط زیست
  • خاصیت ضربه گیری و مقاومت بیشتر
  • مقاوم در برابر تغییرات جوی و دما
  • استفاده از رنگ بندی های متنوع به منظور تفکیک مواد، حمل و نگهداری
  • قابلیت شستشو با انواع شوینده ها
  • خوش فرم و زیبا
  • عدم نفوذ و تمرکز حشرات و جوندگان
  • بارگذاری متناسب با ابعاد متغیر
  • قیمت مناسب

انواع پالت های پلاستیکی

در دنیا پالت ها را به دسته های مختلفی تقسیم کرده اند . پالت های Heavy Duty ، Medium Duty و Light Duty . پالت های Light غالبا یکبار مصرف هستند و برای صادرات به کار می روند. پالت های Medium عمر موقتی دارند و مثلا طی مدت یکسال چندبار از انبار به خط تولید می روند. پالت های Heavy هم حداقل یک عمر 5 تا 10 ساله را دارند و بارهای بسیار سنگین روی آنها قرار می گیرد.

پالت های پلاستیکی اغلب از جنس پلی اتیلن سنگین HDPE و یا پروپیلن PP ساخته می شوند. پالت های پلاستیکی معمولا بسیار با دوام بوده و در برابر فرسایش در اثر هوا، پوسیدگی، مواد شیمیایی و خوردگی مقاوم می باشند. پالت های پلاستیکی ساخته شده از پلی اتیلن در برابر بیشتر اسیدها و مواد شیمیایی سمی غیر قابل نفوذ می باشند. پالت های پلاستیکی غالبا از دوام بسیار مناسبی برخوردار بوده و از لحاظ قیمتی نیز بسیار ارزانتر از پالت های فلزی هستند و همچنین در شرایط فعلی تفاوت چندانی با پالت های چوبی از نظر قیمت ندارند.

قابلیت انبارش این پالت ها بسیار مناسب می باشد. همچنین با توجه به امکان ساخت آنها از ضایعات پلاستیک، در حفظ محیط زیست نیز بسیار مناسب می باشند.

error: Content is protected !!