IMG_20201129_135536_982

سایت شرکت جنرال فلز آسیا | G.F.A

برای انتخاب قفسه بندی درست به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای انتخاب قفسه بندی درست به موارد ذیل توجه کنید:

  • جنس قفسه بندی باید با محصول مناسب باشد

قفسه ای که مواد خوراکی در آن نگهداری می شود طبیعتا با قفسه مواد شوینده بایستی فرق داشته باشد. محصولی که شما می فروشید که به شدت نیازمند فقسه بندی مورد نیاز خود است. اگر این مورد به خوبی انجام شود تاثیر زیادی روی فروش خواهد گذاشت. در این زمینه مهم این است که سطحی که با محصول تماس مستقیم دارد از چه جنسی است؟ مثلا اگر قطعات سنگین و تیز و برنده هستند نباید از قفسه چوبی استفاده کرد. و ممکن است بر اثر گذاشتن و برداشتن محصول آسیب دیده و کیفیت خود را از دست بدهد و موجب وارد آمدن خسارت و هزینه به کسب و کار شما وارد شود.

قفسه دوطرفه
  • وزن محصولاتی که در قفسه ها می گذارید چقدر است؟

حتما وزن محصولات را در هنگام انتخاب قفسه در نظر داشته باشید. قفسه باید ظرفیت لازم برای نگه داشتن بار و آسیب ندیدن را داشته باشد. اگر قطعات و محصولات سنگین را دارید، از قفسه های فلزی یا چوبی با طول کم جدا کنید. از طرفی دیگر نیازی نیست که محصولات سبک را روی قفسه های بسیار حجیم قرار دهید. برای این محصولات از قفسه های ضعیف تری که هزینه پایین تری دارند استفاده می شود.

  • استایل و شمایل قفسه بندی را متناسب با کار خود انتخاب کنید.

هم اکنون به دلیل پیشرفت صنایع انواع و اقسام قفسه ها در بازار وجود دارند و یا طرح هر شخصی را نیز می توان تولید کرد . حتی برای کسب و کار خود هدف و ایده ای دارید سعی کنید آن ایده در استایل قفسه های شما نمایان یاشد. رنگ ،طرح و اندازه قفسه های یک کتاب فروشی با یک هایپر مارکت بایستی تفاوت داشته باشد. سعی کنید مفهوم برند خود را با شمایل و رنگ و دکور فروشگاه خود هماهنگ تر کنید.

  • تا حد امکان از قفسه هایی استفاده کنید که امکان دزدی را کم کند.

روزانه در بسیاری از فروشگاه ها دزدی از قفسه ها صورت می گیرد و گذاشتن صرف دوربین های مدار بسته نمی تواند به تنهایی این معضل را حل کند. شکل و طرح قفسه ها در افزایش یا کاهش امکان دزدی از قفسه ها بسیار موثر است. در انتخاب و طراحی قفسه ها در نظر داشته باشید حالتی ایجاد کند تا دزدیدن محصولات که در فروشگاه های بزرگ اتفاق می افتد سخت شود؛ مثلا به شکلی که دید کافی برای محصولات داخل قفسه ها از همه جهت وجود داشته باشد.

  • قفسه ها را طوری انتخاب کنید که مانع از ایجاد ترافیک برای حرکت مشتریان باشد.

افراد بسیار زیادی روزانه از هایپر مارکت ها فروشگاه های زنجیره ای غول آسا دیدن می کنند. بنابراین عادی است که برخی زمان ها جمعیت حاضر در فروشگاه بسیار زیاد باشد. اکثر افرادی که برای خرید می آیند معمولا از سبدهای چرخدار و فلزی فروشگاه برای پیدا کردن و حمل کالاها استفاده می کنند. یکی از مشکلاتی که بخصوص در هایپرمارکت ها مشاهده می شود،  این است که بدلیل تعداد بالای مشتریان در بخش هایی از راهروها شلوغی باعت ترافیک و سخت شدن رفت و آمد شود. خصوصا زمانی که افراد سبد خرید خود را نیز حمل می کنند. بایستی طراحی قفسه ها و محصولاتی که در هر مکان  گذاشته می شود طوری باشند که این مشکلات به حداقل برسد.

  • از قفسه بندی ای استفاده کنید که با فضای شما تناسب داشته باشد.

قطعا یکی از موارد بسیار مهم و محدودیت هایی که در فروشگاه ها وجود دارد محدودیت فضا است. ممکن است شما فروشگاه بزرگی داشته باشید یا فروشگاه کوچکی داشته باشید در هر صورت بایستی در طراحی فضاها و دکوراسیون داخلی به نسبت اندازه قفسه ها و فضای در دسترس توجه کرد. گذاشتن قفسه های کوچک که نمی توان تعداد محصول کافی روی آن ها گذاشت طبیعتا هزینه فروشگاه را بالاتر برده و باعث اضافه کاری ها می شود.

error: Content is protected !!