IMG_20201129_135536_982

سایت شرکت جنرال فلز آسیا | G.F.A

روش های مختلف قفسه بندی فروشگاه ها

قفسه بندی فروشگاهی یکی از راه های معمول و رایج مورد استفاده در اکثر فروشگاه هاست از یک لاستیک فروشی تا یک مال چند طبقه یا دکه های کنار خیابان همه از قفسه ها برای نگهداری و جلو دید قرار دادن اجناس استفاده می کنند.

تهیه قفسه بندی، نصب و معمولا دمونتاژ آن جزو هزینه هایی است که یک فروشگاه باید در نظر داشته باشد. شکل و شمایل و ویژگی های قفسه ها می تواند باعث افزایش فروش یا برعکس کاهش فروش می شود. بنابراین جزو موارد مهمی است که باید به دقت بررسی و انتخاب دقیقی در مورد آن انجام شود.

یکی از موارد بسیار مهمی که بایستی در فروشگاه ها اعم از فروشگاه های هایپر و سوپر مارکت های بزرگ تا یک مغازه معمولی مدنظر قرار بگیرد.  قفسه بندی کالا هاست.

روش های زیادی برای چینش محصولات بر روی قفسه ها وجود دارد. همچنین انواع مختلفی از قفسه ها با قابلیت های مختلف و مدل های گوناگون محصول و فروشگاه، تولید شده و در بازار وجود دارد.

مهم ترین جایی که مشتری از آن به محصولات نگاه می کند بخش زیادی از زیبایی بصری هر فروشگاهی به قفسه بندی آن فروشگاه اعم از طرح و رنگ و اندازه آن وابسته است. قفسه باید به شکلی باشد که در خرده فروشی ها به نوعی مشتریان را دعوت به خرید کند.

این موضوع در بازاریابی نقش مهمی دارد. اما غیر از این انتخاب قفسه ها موضوعی بسیار علمی است و بایستی طراحی و نظارت درستی بر چینش قفسه ها و نوع و اندازه آنها وجود داشته باشد.

قفسه ها در جنس های مختلف و روش های ساخت مختلف وجود دارند. یک نکته مهم که بایستی درخرید لوازم و تجهیزات فروشگاهی در نظر داشته باشیم نحوه نصب و باز کردن آن است. باید به این فکر کنیم که آیا قرار است زود به زود این قفسه ها جابجا شوند و در این صورت بایستی از قفسه هایی که استفاده کرد که به راحتی نصب و جدا شوند.

error: Content is protected !!